Olaliigese loomine ei kahjusta

Arvuti taga töötaval inimesel hakkab sageli aga hoopis alaselg valutama. Tellimiseks kliki siia. Loe füsioterapeudi leidmise kohta Asjad, mida saate teha, kui teil on õla takistus Vältige asju, mis muudavad valu hullemaks - vältige tegevusi, mis hõlmavad käe korduvat tõstmist pea kohal näiteks ujumine või tennise mängimine mõne päeva või nädala jooksul. Ebamugava tööasendi tõttu on õla-, kaela- ja käelihased töö ajal pidevalt kokkutõmbunud.

Üldlevinud arvamuse järgi kahjustab töötamine arvutiga kõige enam silmi, kuid tegelikult on kõige rohkem ohustatud hoopis luud, liigesed, lihased, närvid ja neid ümbritsev sidekude. Mis mõjutab meid arvutiga töötamisel kõige rohkem?

Olaliigese loomine ei kahjusta

Esiteks on oluline fakt, et arvutiga töö on staatilise iseloomuga lihastöö, mis erineb mitmeti traditsioonilisest kontoritööst ehk dünaamilisest lihastööst. Teine oluline punkt on töökoha kujundus: kui see on ergonoomiline, siis on ka lihaspinge väiksem ja töötaja väsib vähem.

ÕLA LööMINE - HEALTHS -

Loomulikult on oluline ka töötaja enda üleüldine tervis ja füüsiline aktiivsus. Ebamugava tööasendi tõttu on õla- kaela- ja käelihased töö ajal pidevalt kokkutõmbunud. Kui nendel lihastel pole pikka aega võimalik lõdvestuda, siis halveneb neis vereringe, tekivad ainevahetushäired ning koguneb piimhape.

Lihased lähevad pingesse ja piimhappe kuhjumise tagajärjel tekib neis valu. Hiirekäsi Nn hiirekäsi tekib hiire liigsel kramplikul pigistamisel pikema aja vältel, sest suurest pingest tursunud küünarvarre lihased suruvad nende vahel kulgevatele närvidele ja veresoontele, põhjustades valu ning raskusi sõrmede liigutamisel.

Üldlevinud arvamuse järgi kahjustab töötamine arvutiga kõige enam silmi, kuid tegelikult on kõige rohkem ohustatud hoopis luud, liigesed, lihased, närvid ja neid ümbritsev sidekude. Mis mõjutab meid arvutiga töötamisel kõige rohkem?

Pidevalt klaviatuuriga töötades ja korduvalt ühetaolisi liigutusi tehes võivad aga labakäe kõõlused muutuda põletikuliseks ja paiste minna, mille tagajärjel samuti närvid kinni pitsuvad. Jõuetus või kangus pärast töötamist ei pea veel tähendama tekkinud Olaliigese loomine ei kahjusta, alguses on tegu ainult lihase ületöötamisega. Kui käsi sureb või tekib valu, on põhjuseks verevarustuse halvenemine käes.

Nende ebameeldivate sümptomite teket saab väga edukalt vältida aeg-ajalt töös pause tehes ja käsi raputades ning randmeringe tehes.

Õla takistuse sümptomid

Arvuti taga töötaval inimesel hakkab sageli aga hoopis alaselg valutama. Selle põhjuseks on ebamugav ja selja anatoomiat mittearvestav tool. Olaliigese loomine ei kahjusta ei ole meie kehas sirge, vaid koosneb anatoomilistest kõverustest, mis on tingitud lülide erinevast suurusest ja ehitusest. Kaela- ja nimmeosas on väikesed nõgusused - lordoosid, rinna- ja ristluuosas aga kumerused - küfoosid.

Selgroogu ja kogu meie keha toetavad erinevad kehatüve lihased.

Olaliigese loomine ei kahjusta

Õige istumisasendi korral on tagatud nimmelordoosi püsimine ja selle tõttu ei teki seljalihastes liigset ülekoormust. Teades eelnevat, on võimalik valida õige tool, mis on esimene samm seljaprobleemidega võitlemiseks. Vale kehaasendi tõttu, eriti just noores eas, võivad lordoosid muutuda küfoosideks, süveneda rinnaosa küfoos - st küür kasvab selga, võivad tekkida ka kõverused külgsuundades - skolioos.

  • Et keha ei kannataks - Delfi
  • Õla löömise põhjused Õla löömine on väga levinud õlavalu põhjus, kus õla sees olev kõõlus koe riba hõõrub või haarab käe tõstmisel lähedalasuvaid kudesid ja luid.
  • Мидж покачала головой: - Настолько сложной, что она длится уже восемнадцать часов? - Она выдержала паузу.
  • Kuidas salv tungib liigestesse

Kõik need muutused põhjustavad seljavalusid. Kuidas selga säästa?

Kuidas töötada arvuti taga nii, et oma keha ja tervist võimalikult hästi kaitsta? Esmatähtis on töökoha ergonoomiline kujundus, aga tähtis on ka töövahendite korrasolek ja nende õige kasutamine.

Õige tööasendi saavutamiseks peavad olema muudetavad nii tooli kõrgus kui ka seljatoe kaldenurk, kusjuures seljatugi peab arvestama selja anatoomilise kujuga.

Olaliigese loomine ei kahjusta

Jalgade alla võib vajadusel asetada jalatoe kaldega umbes 20 kraadi. Jalatuge tuleks kindlasti kasutada, kui jalgu ei saa põrandale toetada või tooli isteplaat soonib reisi.

  • Но завтра в восемь утра тоже есть… - Мне нужно узнать, улетела ли этим рейсом моя подруга.
  • Глаза его партнера не отрывались от картинки на большом мониторе, установленном под крышей мини-автобуса.
  • Kuidas salvi liigeste jaoks

Istumine õige kõrgusega toolil, toetades jalgu põrandale või jalatoele, aitab ära hoida selja liigse nõgususe teket. See on eriti oluline nimmevalude vältimiseks. Seljatoe kaldenurk peab olema kergelt tahapoole kaldus, nii et toetudes sellele jääks reie ja selja vahele umbes kraadi nurk.

Olaliigese loomine ei kahjusta

Siis on koormus seljalihastele ja surve selgroo lülidevahelistele diskidele tunduvalt väiksem, võrreldes 90 kraadiga. Pikemalt on mugav istuda sellisel toolil, mille istmeosa on kallutatud kraadi võrra tahapoole, et põlved oleksid veidi kõrgemal puusaliigestest. Nii säilib istudes õige selja asend. Kui tool on pöörlev, ei pea vajalike asjade tegemisel end kehast pidevalt pöörama ja sedaviisi selga väsitama, vaid piisab lihtsalt tooli liigutamisest.

Õige töölaua kõrgus peaks olema istuva inimese küünarnukist umbes 5 cm randmetugede korral veelgi enam madalamal.

EUR-Lex - PC - ET - EUR-Lex

Töökõrgus on õige, kui töötamisel on käed vabad: küünarvarred rõhtasendis, küünarnukid keha lähedal. Kuvari ees laual peab olema piisavalt ruumi klaviatuuri, paberite jm jaoks umbes 50 cm ekraanist lauaservani; selline on käte tavaline siruulatus ette, kui inimene sirgelt istub.

Ekraani kõrgus ja kaldenurk peavad olema reguleeritavad; optimaalne kaugus silmadest on cm ja asend veidi tahapoole kaldu nii, et vaate suund ja ekraan on risti. Kaela õige asendi saavutamiseks peab ekraani ülaserv paiknema silmade kõrgusel või veidi madalamal. Nii jääb ekraan tervikuna silmade loomulikku vaatevälja.

Olaliigese loomine ei kahjusta

Tingimata tuleb vältida võimalikku peegeldumist nii ekraanilt kui ka muudelt pindadelt, kuna see on silmadele väsitav ja paremaks nägemiseks peab keha pidevalt ebamugavalt liigutama.

Lisaks õigesti kujundatud töökohale on oluline ka puhkepauside tegemine töös. Kindlasti ei piisa ainult lõunal käimisest, vähemalt kord tunnis tuleks pilk ekraanilt kõrvale suunata ja lasta silmadel puhata. Eriti hea, kui on võimalik kaugusse vaadata.

Unustada ei tohi ka oma keha. Kui võimalik, tuleb veidi ringi kõndida ja lõdvestada kangeks jäänud lihaseid, kuid ka istudes on see mingil määral võimalik.

Õlgade ja pea ringid, randmeringid ning seljasirutus aitavad väheneda lihastes tekkinud staatilist pinget. Et vältida hiirekäe teket, on soovitav vahelduseks hiirega töötamisele kasutada klaviatuuri. Edasi loe Arvutimaailma paberväljaandest.

Tellimiseks kliki siia.