SAILITAMINE JA MUSCLES HURT

Kui meeldib siis venita, kui mitte ära venita — peaasi, et teostad kehalisi harjutusi ja tegevusi, mis hõlmavad liigeste täielikku liikuvuse amplituudi näiteks täiskükk, väljaasted, rippes kägardumised jne saavutamist. Vigastus ilmneb mitte piiratud painduvuse, vaid langenud jõudluse tõttu — see tähendab, et lihas ei suuda piisavalt jõudu genereerida või õigeaegselt ning koordineeritult aktiveeruda [14]. Hoidke valusad liigesed muutumatute liikumiste harjutuste abil jäikaks. Lisaks on ühekordsel venitusel ka valuläve tõstev mõju [2].

Neuraalne efekt seisneb lihast aktiveerivate närvirakkude aktiivsust vähendavas toimes [1]. Seega võib teatavatel juhtudel regulaarne venitamine parandada lihase aktivatsiooni ning jõudlust [4].

The Grid STK X

Kui palju peaks painduma? See sõltub tegevusest — näiteks ballett nõuab sportlaselt väga head painduvust ehk liigeste liikuvust.

Samas liigne painduvus võib vähendada lihaste ja kõõluste energia säilitamise ja vabastamise võimekust, mis on vajalik lihasjõu ja võimsuse genereerimiseks kõndimisel, jooksmisel ja hüppamisel võrdle: vedru.

Samas võib aga piiratud painduvus ehk liigeste liikuvuspiiratus suurendada lihase vigastuse võimalust, kuna lihas ei suuda energiat piisavalt hästi omandada [1].

TOP 8 myths.

Kas treeningueelne venitamine pärsib sooritusvõimet? See tähendab seda, et kui näiteks pallimänguala esindaja teeb soojenduseks ainult staatilist venitust, siis tema sooritusvõime sprintimine, hüppevõime väheneb mõned protsendid ja umbes min [7].

Kui aga staatilisele venitusele järgneb erialane soojendus, millega tõstetakse kehatemperatuuri, siis see ei pärsi tema sooritusvõimet.

  • Kuidas Fix Sore Muscles & Joints - Teostada
  •  - У этого парня зверский аппетит.

Samas ballettitantsija vajab venitusi enne keerukate elementide sooritamist — kuigi ta võib olla nõrgem, paraneb tema sooritus märgatavalt [8]. Treeningueelse venitamise sooritust vähendav toime võib olla ka ületähtsustatud.

SAILITAMINE JA MUSCLES HURT

Näiteks harrastus- või igapäevasportlaste soojendusrutiini kuuluvate venitusharjutuste kestvus on enamasti selline, mis ei põhjusta olulisi ning pikalt püsivaid muutusi lihasjõus [9]. Uuringutest on ka järeldatud, et venitusasendite hoidmine kuni 30sek ei pärsi sooritusvõimet kiirus-jõualadel [10].

SAILITAMINE JA MUSCLES HURT

Kas treeningueelne venitamine vähendab vigastusriski? Uuringud näitavad, et treeningueelne staatiline venitamine ei vähenda vigastusteriski, ei tõsta sooritusvõimet ega kaitse treeningust tingitud lihasvalulikkuse tekkimise eest [11]. Samas ei ole treeningueelsel või —järgsel venitamisel ka kahjulikku toimet.

SAILITAMINE JA MUSCLES HURT

Seega, kui sa naudid venitamist või kui see on üks osa sinu kindlast treeningrutiinist, ei ole sul põhjust ka lõpetada.

Palju olulisem on korrektne treeningute planeerimine! Millal vigastused ilmnevad?

SAILITAMINE JA MUSCLES HURT

Lihasvigastus tekib tavaliselt üleliigse koormuse tõttu, tüüpiliselt suure raskusega lihast venitades — näiteks suure raskuse langetamisel. Vigastus ilmneb mitte piiratud painduvuse, vaid langenud jõudluse tõttu — see tähendab, et lihas ei suuda piisavalt jõudu genereerida või õigeaegselt ning koordineeritult aktiveeruda [14].

Kas enne ja pärast treeningut peaks venitama?

Venitada või mitte – selles on küsimus?

Vastav otsus tuleks teha lähtuvalt treeningu eesmärgist. Puhata kahjustatud piirkonda või lihasrühma, kuni valu on vähenenud. Jätkuvalt lihaste taastamine, mis ei ole piisavalt taastunud, võib põhjustada täiendavaid kahjustusi ja vigastusi. Valu leevendamiseks kuluv aeg sõltub haiguse tõsidusest.

 - Возможно, ты захочешь меня прервать, но все же выслушай до конца. Я читал электронную почту Танкадо уже в течение двух месяцев. Как ты легко можешь себе представить, я был шокирован, впервые наткнувшись на его письмо Северной Дакоте о не поддающемся взлому коде, именуемом «Цифровая крепость».

Enamik treeningute valulikkusest kaob 24 kuni 96 tunni jooksul. Kandke jääd valulistele lihastele ja liigestele.

SAILITAMINE JA MUSCLES HURT

Täitke suletav kilekott pooleldi jää ja külma veega; pigistage õhku kotist välja ja pitseerige ülemine osa kindlalt. Mähkige kott rätikusse ja asetage see sobivale alale 20 minutit. Ärge asetage jääpakendit otse nahale, mis võib põhjustada kahjustusi.

Autor fysiotikker Venitada või mitte — selles on küsimus?

Hoidke valusad liigesed muutumatute liikumiste harjutuste abil jäikaks. Teostage kergeid liigutusi ja vältige liigestele täiendavat pinget.

  1. Triggerpoint - The Grid STK X - TRU·FIT
  2. Tugev valu olaliigendites
  3. Artrosi kulla ravi
  4. Salvi turse
  5. Беккер с трудом сдерживал волнение.

Liikumise harjutuste näited on pahkluu, randme ja käe ringid, pahkluu, randme ja kaela paindumine. Tehke iga treeningu kaheksa kuni kümme kordust kaks korda päevas.