Stress ja liigesevalu

Pärast väljakutse sooritamist tekib mõnus pingelangus. Süüakse kas liiga palju või väga vähe, esinevad seedimisprobleemid.

Sport Lihasevalu tekib tavaliselt liiga tugeva füüsilise koormuse ja mikrotraumade tõttu spordiga tegelemisel. Lihasevalu võib samuti tekkida siis, kui väänate jala välja või kukute ja saate venituse.

Stress ja liigesevalu

Stress Teine sage lihasevalu põhjus on psühholoogiline stress. Stressi puhul toodab organism hormoone, mis sunnivad lihaseid pingesse ja muudavad neid valu suhtes tundlikumaks.

  • Lihasevalu nimetatakse ka müalgiaks.
  • Arstide nõuanded, tervisetestid ja -teenused.

Seetõttu võib teil näiteks pärast pingsat tööpäeva valutada selg. Nii käitudes on ülekoormusvigastuse oht väga suur. Kuidas vältida? Vali sobiv sportlik tegevus.

Marilin Vikatreporter Kui pole saanud korralikult välja puhata, on ka liigesevalu hullem ja raskem taluda. Mõni lihtne muutus elustiilis võib tuua leevendust, kergendades kogu haiguse kulgu.

Kui oled ülekaaluline, ära mine jooksma ega palli mängima korvpall, võrkpall jne. Liigeste seisukohalt on parimad alad sellised, kus ei ole tegemist hüpete ega järskude pööretega, vaid toimub dünaamiline liikumine — näiteks ujumine, sõudmine, rattasõit, kõndimine.

Stress ja liigesevalu

Treeninguplaani koostamisel tuleb arvesse võtta ka muud igapäevast liikumist. Igasse päeva peaks mahtuma vähemalt tund füüsilist aktiivsust. Arvesse ei lähe mitte ainult tund trennisaalis, vaid kogu päevane liikumine — olgu selleks siis jala poodiminek, aiatööd või muruniitmine.

Vanemad inimesed on traumadele vastuvõtlikumad ning ülekoormusvigastused kipuvad neil kergemini tekkima. Noored taastuvad ülekoormusest kiiremini: noor inimene jookseb 10 kilomeetrit ning võib homme uuesti joosta, aga vanema inimese liigesed ja organism tervikuna vajavad taastumiseks pikemat aega. Liigesed võivad valutada ja paiste minna, aga ka lihtsalt ragiseda.

Liigu ja treeni mitmekülgselt. Kui täna käisid jooksmas, siis homme mine rattaga sõitma.

Stress ja liigesevalu

Kui liigesed annavad tunda, võta sügisest kevadeni D-vitamiini. Anna liigestele puhkust. Tervisesportlasele ei ole vaja mingeid toidulisandeid, puhta vee tarbimisest piisab täiesti.

Imelihtsad nipid, kuidas piinava liigesevalu korral paremini välja puhata

Samuti võiks mõnikord avastada enda jaoks midagi põnevat, mida ei ole varem kogetud. Stressi korral saab abi ka psühholoogilt, kellega võib oma probleemidest rääkida. Eriti hästi aitab kognitiivteraapia.

  1. Olaliigese huule trauma
  2. Mis salvid anesteesia liigeste
  3. Imelihtsad nipid, kuidas piinava liigesevalu korral paremini välja puhata - Tervis

See aitab leida endale sobivat ajaviidet ning korrigeerida oma mõtlemist. Stressis olles on inimesel sageli alanenud meeleolu, madal enesehinnang ning kiputakse olema liigselt üksi. Mõtle, mille üle võid olla uhke ning ole tänulik, et need asjad või inimesed sinu elus on.

Stress ja liigesevalu

Stressi aitab vähendada tingimusteta armastuse kogemine. Oluline on, et igal inimesel oleks kas või üks lähedane inimene, keda saaks täielikult usaldada. Ka kodusoojus ja meelerahu on väga tähtsad, mis pakuvad meie hingele palju positiivseid tundeid. Stressi vastu aitab hästi ka kõhuhingamine.

Aseta üks käsi rinna peale, teine kõhu peale ning proovi hingata niivisi, et hingamise ajal liiguks ainult kõht.

Seda harjutust võiks teha vähemalt kuu aega ning iga kord minutit. Kui oled vihane ja tahad kellelegi halvasti öelda, siis tuleb end õige hingamistehnikaga maha rahustada.

Stress ja liigesevalu

See on mõistetav, sest kui trepist üles ronimine või kummardamine tekitavad pidevalt valu, on masendus lihtne tekkima. Kuid teadlased on ka täheldanud, et nii liigesejäikus, põletik liigestes ja ka liigesekõhre kahjustus võivad tegelikult olla märgiks depressioonist.

Kalender Stressita on elu ilus Tihti võetakse töö koju kaasa ning ei osata piisavalt puhata. Liigne kiirustamine tekitab aga üsna sageli stressi. Stressi sümptomiteks on kõrgenenud vererõhk, punetav nägu, südame kloppimine, tihedad peavalud, lihaspinged seljas ja õlavöötmes. Autor: psühholoog Tiina Kilkson, toimetas Cäroly Ristmägi

Närvisüsteem on seedesüsteemiga otseselt seotud ning sestap võivad nii puhitus, kõhukinnisus kui ärritatud soole sündroom kõik viidata depressioonile.