Mida teha, kui kriitika ja haiget liigesed

Mõnel pool levinud, näiteks ka Soome meediast läbi käinud väited, nagu haigust levitaks ka sääsed ja parmud, pole TÜ kliinikumi infektsioonikontrolliteenistuse sõnul tõesed. Sportliku mehe viis haigus halvatusepisoodideni. Ära kartke esitada küsimusi. Ka vaimne tervis vajab tähelepanu — ära jää üksi, suhtle oma lähedastega kasutades sidevahendeid näiteks Facebook, Skype ja muud rakendused võimaldavad vestelda ja näha teisi. Infektsionist ütles, et ravi on saadud ning Annika on terve. Korralduste juures peaks vältima liigset informatsiooni ja väljendada ei tohiks end kahemõtteliselt.

Artikkel Teadvelolek Elu ühes hetkes Tänapäevane elurütm hoiab pea pidevalt töös ja õnnelikud on hetked, mil oleme üleni kohal. Üks tööriist nende hetkede tekitamiseks on mindfulness ehk teadvelolek. Jälle on üks päev möödas, aga midagi ei saanud tehtud. Kraanikauss on täis musti nõusid, telefoniarve vaja maksta, diivanil koerakarvad… Kui peres on lapsed, mõtled-muretsed nendegi eest. Tahaks ju, et kõik oleks hästi — ja sellest, mis on hästi, on sul oma kindel ettekujutus!

Nikocado Avocado Vs. Stephanie Soo...

Hommikul paned jälle kiivri pähe ja lähed tulekahjusid kustutama. Sama lugu on mõtetega — keegi pole meile öelnud, et meil on peas 60 — 80 mõtet ja neis mõtetes on omajagu vigu. Kipume oma tunnete ja mõtetega samastuma, aga tegelikult need ei defineeri meid: saame neid kogeda ja vajadusel muuta.

Oluline on endal sabast kinni saada ja märgata, mis mõte või tunne sind parasjagu juhib. Probleemide peale mõtlemine pole iseenesest probleem, küll aga ei tarvitse meile kasulik olla, kui muretsemisest või mõtete heietamisest saab harjumus. Või oled siin, oma lapsega koos. Skeptikud juba nihelevad: teadvelolek, see on raudselt mingi lillelaste värk. Nende praktika kinnitab, et töötaja on rõõmsam ja tegusam, kui oskab tööaega pikkida meditatsioonipause või teadveloleku harjutusi.

Elu ühes hetkes – Meelerahu

Teadvelolekul põhinev psühhoteraapia aitab ärevuse ja depressiooni, läbipõlemise ja uneprobleemide korral. Harjutuste käigus keha lõdvestub ja lõõgastub, stressitase väheneb ning ajus aktiveeruvad piirkonnad, mis on seotud heasoovlikkuse ja kaastundega. Ent lihtsamaid harjutusi, millest valiku leiad loo lõpust, saad koduski proovida.

Millele seejuures tähelepanu pöörata? Leia sobiv heliharjutus! Kui alustad teadveloleku harjutustega, on seda hea teha helijuhise saatel. Paned juhise mängima ja teed kaasa, mis hääl ütleb.

Kuunarnuki liigeste valu ravi

Tasuta eestikeelseid juhiseid leiad näiteks soundcloud. Kuus mõnusat heliharjutust on saadaval tasuta äpis nimega Vaikuseminutid. Soovi korral tuletab äpp sulle iga päev meelde, et võtaksid hetke oma harjutuste jaoks. Kui tunned end ärevana, võib abi olla harjutustest, mis keskenduvad hingamisele ja jalataldade tunnetamisele. Kui oled enda suurim kriitik ja kubjas, saad harjutuste abil end leebelt suunata. Kui peas keerlevad mõtted, mis pole sulle sel hetkel kasulikud, kuidas viia tähelepanu neilt eemale?

Teadveloleku harjutustega alustades on lihtne avastada, et pea on mõtteid täis ja tähelepanu hüplik.

Kroonilise neeruhaiguse patsiendijuhend - Ravijuhend

Sellest ei tasu heituda — kui tähelepanu liigub harjutuselt kõrvale, püüa see leebelt tagasi juhtida. Sinu kavatsus on oma mõtteid vaadelda, mitte nendega kaasa minna. Kui tunned, et üks harjutus sulle ei sobi, proovi järgmist. Püüa leida harjutamiseks aega Mida teha päev, et sellest kujuneks harjumus, ja ära karda olla isekas. Ka toetavad nad teiste — näiteks laste — iseseisvumist, selle asemel et nende eest asju ära teha.

Kui sina oled rahulikum, on teised su ümber ka rahulikumad. Teadveloleku õpetaja ja koolitaja Gea Grigorjev pakub loo lisana välja harjutuse just neile, et jälgida oma last uue pilguga ja märgata tema positiivseid omadusi. Helena Mida teha lapsed on väikesed — 2,5- ja 4aastane —, kuid neilegi on osa harjutusi jõukohased. Rahvusvaheliselt kasutatakse teadveloleku harjutusi koolides ja lasteaedades. Eestis tutvustab seda teemat MTÜ Vaikuseminutid, mis on avatud ja asutusesiseste koolituste kaudu jõudnud mitmesaja haridusasutuseni.

Laps, kelle õpetaja on tunni alguses võtnud paar minutit, et teha klassiga teadveloleku harjutus, oskab end rahustada enne kontrolltööd või spordivõistlust ja keskendub paremini kodusele klaveriharjutusele. Millal harjutada? Kas poest koju jalutades, nõusid pestes või Rahvameditsiin olgade artroosis tööl.

Harjutuste sügavam eesmärk pole muuta ennast, vaid oma suhtumist iseendasse: olla ka endale hooliv, toetav ja julgustav sõber. Et nad saavad panna käed iseenda õlgadele ja öelda: mina olen sinuga ja hoian sind, ükskõik mis olukorras sa ka ei oleks.

ARTROOS, OSTEOPOROOS, REUMATOIDARTRIIT – ja muud kroonilised liigeste ja luude haigused

Kuus harjutust, et olla hetkes Teadvel sammumine. Taju, kuidas sa seisad, ja toeta mõlemad jalad kindlalt vastu maad. Tunneta, kuidas jalad kannavad su keha raskust. Hakka kõndima, aga tee seda väga aeglaselt. Märka, kuidas su jalad liiguvad: kuidas jalg tõuseb, mida teeb põlv, et liigesed liiguvad ja kuidas tald leiab lõpuks toetumiseks koha. Pane tähele, kuidas iga su sammuga liigub raskus kannalt varvastele.

Korda vaatlust teise jalaga. Mõne sammu pärast laienda oma niit valu liigeste valu kogu kehale. Jalad astuvad edasi, aga mis asendis on su ülejäänud keha? Tunne, kuidas õhk riivab su nahka ja riided liiguvad kehaga kaasa. Laienda oma tähelepanu veelgi, märgates lõhnu Mida teha hääli enda ümber.

Võta pakist üksainus rosin ja keskendu sellele. Vaata seda rahulikult — mis värvi see on? Kuidas see värv muutub, kui rosinat keerad? Milline on rosina muster? Katsu, kuidas rosin kleepub.

valutab kuunarnukil liigese kui maarduda

Nuusuta seda: kuidas rosin lõhnab? Kui kriitika ja haiget liigesed rosin suhu ja keskendu maitsele — jälgi, kuidas rosin suus sulab, ja uuri, kus täpselt sa maitset tunned.

Elu ühes hetkes

Kuula, mis häält sa teed, kui rosinat mälud ja selle alla neelad. Sama harjutust saad teha iga toiduga. Kas või ühe ampsuga oma lõunasöögist või hommikukohviga. Keha ja hingamise teadvustamine. Selle harjutuse jõuad ära teha viie minutiga. Alustuseks leia endale istumiseks mugav asend, mis oleks ärgas ja väärikas.

Kui istud toolil, aseta mõlemad jalad vastu maad, ilma jalgu ristamata. Kui sulle sobib, sule silmad; kui hoiad silmad lahti, luba pilgul langeda põrandale ja olla pehme.

Krakitud ravi kuunarnukis

Nihuta oma tähelepanu alakehale ja jalgadele. Teadvusta tundmusi, mis võivad olla su jalgades selles kohas, kus nad põrandat puudutavad. Võib-olla tajud puudutust, siin-seal survetunnet, võib-olla soojust või jahedust? Mis iganes on kohal, ole oma uurimises leebe ja heasoovlik.

Tabletid liigeste vigastuse ajal

Järgmisena nihuta oma tähelepanu ülakehale. Hoia rind avatud, õlad pehmed ja lõdvestunud, lõug kergelt vastu kaela surutud, et selgroog pikeneks. Nüüd nihuta oma tähelepanu hingamisele: ole teadlik igast hingetõmbest ja luba hingamisel leida oma loomulik rütm, ilma seda juhtimata. Kui tähelepanu uitab, siis märka, kuhu see läks, ja too see kindlalt, aga leebelt tagasi hingamise sisse.

Tee seda kas või sada korda, kui vaja. Lihtsalt hinga ja ole teadlik oma hingamises. Lihtne harjutus emale-isale. Vali selline hetk, mil su laps ei saa aru, et teda jälgid, Mida teha vaatle teda kui sul on lapsi mitu, tee seda ükshaaval täie tähelepanuga, nagu näeksid teda esimest korda elus või nagu oleksid kui kriitika ja haiget liigesed Marsilt ja näeksid sellist olendit esimest korda.

Märka, kuidas ta liigub, millised on ta ilmed, kehahoiak, kuidas ta juuksed langevad ja mil viisil ta oma tegevusi järjestab. Häälestu mõneks minutiks täielikult tema uurimisele, justkui kohtaksid teda päris esimest korda elus. Tänulikkuse harjutus. Istu nii, et sul oleks mugav olla. Aseta käed sülle puhkama ja luba õlgadel lõdvestuda, siruta selga. Sule silmad, kui see sulle sobib. Küsi endalt: mida head olen tänase päeva jooksul kogenud? Iga meeldiva mälestuse meenudes pane üks näpp peopessa.

Need võivad olla pisiasjad, nagu päikesepaiste, kellegi rõõmus tervitus või midagi ilusat, mida enda läheduses märkasid. Võib-olla kellegi hea sõna, mõni tore tegevus või naljakas hetk. Jätka meenutamise ja loendamisega endale sobivas tempos, kuni sul on kõik mõlema käe sõrmed peopesas.

Parkinsoni valu

Lõpetuseks märka: milline on minu enesetunne? Milline on mu praegune meeleolu? Ava rahulikult oma silmad. Rõõmu salvestmine. Peatu teadlikult, märkamaks neid hetki, mil kõik on juba hästi ja tunned rahulolu, õnne, tänu või rõõmu.

Esimene samm: taba oma enesetunne ilusal hetkel. Teine samm: pikenda ja võimenda seda, vähemalt kolmeks hingetõmbeks. Kolmas samm: naudi, kogedes seda kehas, ja küllastu sellest.