Koor seljavalu ja liigeste eest

Kutsehaigusi ei ole veel Eestis diagnoositud kuvari taga istuvate töötajate puhul. Minimaalse surve tõttu liigestele on selline kõndimine ideaalne inimestele, kellel on liigeseprobleeme. Selili lamades tõmmake kord ühte, kord teist põlve kätega kõhu suunas. Seljaaju on kesknärvisüsteemi osa, mis saab alguse ajupõhimikust ja kulgeb nimmelülideni, kust hargnevad lehvikukujuliselt allapoole närvijuured. Allikas: seljaarst Leili Lepik. Käimiskepid aitavad inimestel käia kiiremini ja kasutada aktiivsemalt käsi.

Vigane treeningukava võib seljale teha kasu asemel kahju Selja tervisest lähtudes oleks soovitav vältida asümmeetrilist koormust, kühmus asendit ning jõulisi ja kiireid sooritusi. Shutterstock Levinud arusaam, et jõuline, pingutav ja kiiretempoline treening on kasulikum kui pehme ja aeglane sooritus, on üks põhjuseid, miks treeningule vaatamata või treeninguga seoses tekivad kudede mikrotraumad ja ka seljavalud. Selja tervisest lähtudes ei ole sobiv valik selline treening, mis mõjub lihaskonnale ja liigestele asümmeetrilise ja ülemäärase koormusena.

Vigane treeningukava võib seljale teha kasu asemel kahju Selja tervisest lähtudes oleks soovitav vältida asümmeetrilist koormust, kühmus asendit ning jõulisi ja kiireid sooritusi. Shutterstock Levinud arusaam, et jõuline, pingutav ja kiiretempoline treening on kasulikum kui pehme ja aeglane sooritus, on üks põhjuseid, miks treeningule vaatamata või treeninguga seoses tekivad kudede mikrotraumad ja ka seljavalud.

Koor seljavalu ja liigeste eest Carmoli salvi liigestest

Selja tervisest lähtudes ei ole sobiv valik selline treening, mis mõjub lihaskonnale ja liigestele asümmeetrilise ja ülemäärase koormusena. Keha treenimise all ei peaks mõtlema ainult lihastoonuse tõstmist, vaid pigem lülisamba ja lihaste elastsuse ja seljaliigeste liikumisvabaduse arendamist.

Oluline on seljalihaste tasakaal Tähtis ei ole mitte ainult pindmiste ja süvalihaste, vaid ka keha vasaku ja parema poole lihaste, sirutajate- ja painutajatelihaste tasakaal. See sõltub peamiselt igapäevasest kehahoiust, aga ka treeningu või terviseharrastuse iseloomust.

Näiteks asümmeetrilise koormusega tennis, hoki jt ja kühmus kehahoiuga jalgratas, motosport jt treeningud soodustavad lihaste ülepinget, tasakaalustamatust ja liigesblokeeringuid ning nendest tulenevaid vaevusi. L ihaste tasakaalustamine on oluline, kuid mitte ainult lihasjõudu silmas pidades — samavõrd kui on ebasoovitav nõrk lihas, on seda ka ületreenitud puine ja ülepinges lihas.

Vastupidi, seljaarsti praktika näitab, et paljudel selja ja kaelavaevustega patsientidel esineb selja ja kaelalihaste pinge ja lühenemine spastilisusmis on seotud kindla lülisamba segmendiga.

Sageli esineb ka seljaliikumise piiratus ühes või mitmes liikumissuunas.

Koor seljavalu ja liigeste eest valus uhise ola kaega NEEM

Neid tervisesportlasi, kes ratta seljast maha tulles alaseljavalu kurdavad, polegi vähe. Selline kehaasend ei ole soodne selja tervisele. Arsti sõnul võib inimene, kellel vaevusi ei ole, alustada treeninguga ilma Inimeste ravi liigesed selja tervist kontrollimata.

Koor seljavalu ja liigeste eest valu liigeste valuvaigist

Hea oleks enne valiku tegemist aga läbi mõelda, milline saab olema treeningu mõju luu- ja lihaskonna elastsust silmas pidades. Siseelundi haigus põhjustab seljavalu Seljaarsti sõnul võib lülisamba hüpomobiilsus jäikus, vähene elastsus, lülisamba lülide vaheliste väikeste liigeste blokeeringud põhjustada siseelundite talitlushäireid ja vastupidi — siseelundi haigus võib tekitada reflektoorset valu selja piirkonnas.

Lapsepõlve seljatrauma ja sellega seotud valu võib olla põhjuseks väärale kehahoiule valust tingitud sundasendselle mõjul kujunevale lülisamba väärasendile, sellest lähtuvale seljaliigeste funktsioonihäiretele, liha-tasakaalustamatusele ja koekahjustustele.

  • Kestval või korduval toimimisel tekivad kudedes muutused, mis tulevad ilmsiks alles mõne aja pärast.
  • Valu kuunarnuki sirgendamisel
  • Valu uhise hoone

Harjutuste sooritus ilma juhendajata võib olla Koor seljavalu ja liigeste eest, ebapiisav või ülepingutav, vahel koguni kahjustav, sest harjutusi näiteks video järgi tehes ei saa ise hinnata soorituse kvaliteeti.

Soovitav on õppida asjatundliku treeneri, terapeudi või arsti käe all.

Koor seljavalu ja liigeste eest Valu uhises kuunarnuki ravi raiuda

Sobimatu treeninguga võib põhjustada: seljalihaste tasakaalustamatust ja lülisamba külgniverduste kujunemist, lihas-kõõlus ülepinget ja lihaste-kõõluste-sidemete koekahjustust, fassett-liigeste funktsioonihäireid, seljaliigeste ülekoormust ja seljalülide vaheliste ketaste diskide kahjustust, siseelundite talitlushäireid jne. Allikas: seljaarst Leili Lepik.

Koor seljavalu ja liigeste eest Valu sorme liigeses kaes