Kuidas ravida polve valu, Kui põlv hakkab valutama! » Kasulikku lugemist » Eesti Ortoosikeskus

Kuidas täpne põhjus välja selgitada ja valust lahti saada? Tugevad lihased toetavad põlve. Meie põlv koosneb keerulisest struktuurist. See võib rebeneda ka vananemise tulemusena või muutuda liiga pehmeks. Vahurulliga reie ja sääre eesmise, külgmise ja tagumise osa rullimine võib lihaspingeid leevendades ja ainevahetust parandades põlvevalusid vähendada.

Liigese äärtesse võivad tekkida luukasvised ehk osteofüüdid. Luu- või kõhretükid võivad murduda ja liigesesse liikuda, kahjustades põlve veelgi enam ja põhjustades rohkem valu. Sidemed ühendavad luid omavahel.

Kuidas vabaneda põlvevalust noa alla minemata?

Põlvesidemed purunevad või rebenevad enamasti sporti tehes või õnnetuse tõttu. Suured sidemed, mis võivad kahjustuda, on eesmine ristatiside, tagumine ristatiside ja seesmine külgside.

Eesmine ristatiside võib rebeneda, kui muuta kiiresti suunda, pöörata ülakeha ja puusi, kui jalad on ühe koha peal maas või kui hüppest maandumisel tasakaal kaotada. Eesmine ristatiside võib kahjustuda ka ülekoormusest tekkinud vigastuste tulemusena. See võib rebeneda ka vananemise tulemusena või muutuda liiga pehmeks.

Kuidas ravida polve valu

Tagumine ristatiside võib saada kahjustada, kui põlve esiosa saab löögi või kui põlve esiosa venitatakse liiga palju. Seesmise külgsideme kahjustused tekivad enamasti löögist põlve küljele.

Kõhred pehmendavad liigese pindu ja kaitsevad neid. Põlves on kaht tüüpi kõhresid: valge ja veniv liigesekõhr ning tihe ja kiuline põlvemenisk. Vabanege valust Kas sa tead? Põlveliiges koosneb kolmest luust, kõõlustest, mis kinnitavad lihaseid luude külge, ning sidemetest, mis stabiliseerivad ja ühendavad luid. Põlveliigeses paiknevad kaks C-kujulist kõhre, mida nimetatakse meniskiteks.

  1. Home Nr.
  2. Abi lihas kuunarnuk sailitada ravi
  3. Suure tõenäosusega on päris paljud sellega tuttavad.
  4. Põlvevalu sümptomid sõltuvad selle põhjustest ja raskusastmest.
  5. Liigeste glukoosamiini kondroitiin
  6. Põlvevalu - Sümptomid, põhjused ja ravi- Füsioteraapia kabinet

Nende peamine roll on liigese amortiseerimine. Vedelikuga täidetud sünoviaalkott tagab liigese liikumise sujuvuse. Miks tekib põlvevalu? Millal ja kelle poole peaks põlvevaluga pöörduma? Esmalt võiks põlvevaludega minna füsioterapeudi vastuvõtule, sealt edasi on võimalik kindlaks teha, kas on vaja teha mingeid lisauuringuid, konsulteerida ortopeediga või on tegemist füsioteraapiaga lahendatava probleemiga.

Kuidas ravida polve valu

Olukorrad, kus põlveliiges jääb n-ö lukku, esineb ebastabiilsust nagu põlv tuleks liigeset välja või on tegemist suurema traumaga, millega kaasneb paistetus, tuleks siiski pöörduda esmalt EMO-sse erakorralise meditsiini osakondaperearstile või ortopeedi vastuvõtule. Kas valutava või aeg-ajalt tunda andva põlvega võib edasi treenida või peab pausi pidama?

Kuidas ravida polve valu

Kõigepealt tuleks analüüsida, mis põhjusel valu üldse tekkis. Kas treeningus on midagi muutunud? Kas koormus on tõusnud? Kas harjutuskava on muudetud?

Põlv valutab? Otsi abi!

Põhjaliku analüüsi käigus leiavad inimesed ka juba ise seoseid valu tekkimise kohta, mis muudab probleemile jälile jõudmise lihtsamaks. Kui valu põlves on pidev ja pikaajaline ning segab juba igapäevaelu, võiks esialgu kontrollida, kas valu väheneb treeningust pausi tegemisel. Kui valu põlves treeninguvaba perioodiga ei kao või tuleb treeningule naastes tagasi, tuleks kindlasti pöörduda spetsialisti poole. Tegu on salakavala valuga, mis niidab ette hoiatamata meid teelt. Meie põlv koosneb keerulisest struktuurist.

Põlveliiges on keha üks suurimaid ning keerukamaid liigeseid, ühendades reieluu sääreluuga.

Põlvevalu | Haiguste ABC - lustilaudur.ee

Seda tugevdavad sidemed ja kõõlused, mis hoiavad luid koos. Luuotsad on kaetud kõhrega, et hoiduda luid üksteise vastu hõõrdumisest. Lisaks sellele on reie-ja sääreluu vahel menisk. Mis toimib justkui amort.

Neid struktuure kahjustav tegevus või haigus võib olla üks põlvevalu põhjustest. Selleks, et tõsisem trauma tekiks on vaja jõudu välistmis viib põlve normaalasendist välja. Sageli on need seotud just spordis tulenevatest olukordadest. Mis on need faktorid, mis suurendavad põlvevalu riski?

Põlvevalu – põhjused, ennetamine, ravi

Kehakaal — ülekaalulisus on põlvevalu üks suurimad riskitegureid. Põlvele langeb liigne koormus.

Kuidas ravida polve valu

Arstid tõdevad, et viimaste aastate põlvevalu probleemide suurenemine on seotud just suure rasvumisega. Vanus — mida vanemaks me saame, seda rohkem meie liigesed on enda tööd teinud ning tahes tahtmata toimub kulumine. Põlvevalu suurim risk on peale Näiteks jooksjate seas on põlvevalu enamlevinud kaebus. Tegelikkuses kõikide liikumisharrastustega võib põlvele langeda liigne koormus. Sugu — uuringud on näidanud, et umbes 20 protsendil naistest on suurem tõenäosus põlve probleemidele, kui meestel.

Suurimaks põhjuseks on tõsiasi, et naistel on vaagna laius suurem. Naistel on ka nõrgemad jalalihased jalalihased destabiliseerivad põlve. Põlvevalu sündroomid ja haigused Toome välja kolm enamlevinud põhjust. Bursiit ehk limapauna põletik — bursiit kujutab endast väikest vedelikuga täidetud kotikest, mis aitab mitmesuguseid kudesid pehmendada.

Kinesioteibi paigaldamine - põlvele

Sääreluu ja reieluu kõõluste vaheline bursiit võib muutuda põletikuliseks, põhjustades valu. Kuna bursiit vähendab hõõrdumist liigese piirkonnas. Kui limapaun saab järiepidevalt liialt koormust võib tekkida seal põletik. Näiteks: pidev põlvedel töötamine ehituse peal.

Kuidas ravida polve valu

Tendiit ehk kõõlusepõletik kutsutakse ka hüppaja põlveks — siin kohas on suurimaks probleemiks see just jooksjatel, suusatajatel ja ka jalgratturitel. Sellisele viisile on tekkinud ka tehnoloogiline edasiarendus Game Ready seadme näol, mis ise teatud aja tagant liigesele survet avaldab ja jääkoti külmust simuleerib. Vigastatud liigese puhul ei pea tingimata kogu senisest harjumuspärasest treeningust loobuma.

Kui põlved valutavad

Harjutusi saab ka nii teha, et haige põlv on kaitstud. Parimad võimalused selleks on harjutused veebasseinis, Pilates, jooga, raskuste tõstmine lamades tegevusetust sisustades ja ka rahulik jalgrattasõidu liigutuse tegemine selili. Need harjutused simuleerivad endorfiine, adrenaliini, testosterooni ja feromoonide tegevust, mis aitavad kaasa paranemisele ja heale enesetundele.